Főmenü

Menu

A célorientált edzés

Mindenkinek van egy célkitűzése

  • egy sikeres diéta,
  • vagy esetleg impozáns izomtömeg építése?
  • Esetleg az állóképesség javítása?

Diéta

Testsúlyunk csökkentése / diéta / zsírégetés

A zsírégetés előfeltétele a negatív energia-egyensúly elérése. Ez azt jelenti, hogy több kalóriát kell elégetni, mint amit beviszünk a szervezetünkbe. Mint ahogy azt a „Szénhidrátok”-ról szóló fejezetünkben is kifejtettük, a magas szénhidrátbevitel elősegíti a zsírok raktározását.


Ugrás a diétához ajánlott termékeinkre

Diéta

Negatív energia egyensúlyt akkor érünk el, ha csökkentjük a bevitt szénhidrátok mennyiségét. Különösen az egyszerű szénhidrátokat, mint pl. cukrokat és a fehér lisztet javasolt kiiktatni az étrendünkből és teljes kiőrlésű termékekre cserélni őket. A bennük található rostok elnyomják az éhségérzetünket. Az állandó vércukorszint hatására nem lesznek evési rohamaink. A nap folyamán fokozatosan el kell osztani a bevitt szénhidrát mennyiségét, csökkenteni azt és estére teljesen kiiktatni az étkezésekből.

De diéta esetén megengedhetünk magunknak egy „csaló napot”, mely során egy kis nassolás is belefér. Így lökést adhatunk az anyagcserénknek ami a lelkünknek is jót tesz. De nem szabad túlzásba esni!

 

Bővebben a Diétáról

Testépítés

A testépítésen belül 3 nagy kategóriát különböztetünk meg

  • Izomfejlesztés
  • Tömegépítés
  • Izom definíció

Ugrás a testépítéshez ajánlott termékeinkre

Izomfejlesztés

Az izmok építése és fejlesztése során a fő célunk, hogy a lehető legnagyobb zsírmentes izomtömeget építsük fel. A célunk elérése érdekében a kemény edzés mellett kiemelt fontosságú a megfelelő táplálkozás. Döntő jelentőségű a makro tápanyagok megfelelő időben és mennyiségben történő bevitele.

Bővebben az Izomfejlesztésről

Tömegépítés

A tömegépítés célja az izomtömeg további növelése annak érdekében, hogy a versenyzők még magasabb szintre léphessenek. A tömegépítés érdekében javasolt még több kalória bevitele, akkor is, ha már jól laktunk. A kalória mennyiségének emelése ugyanakkor nem azt jelenti, hogy korlátlan mennyiségben fogyasztunk gyorséttermi ételeket, vagy édességeket. Az étkezéseknek „tisztának” kell lennie, és tervszerűen felépítettnek.

Bővebben az Tömegépítésről

Izom definíció

Az izomdefiníció elérése a tömegépítés fázisa utáni szakasz, melynek célja a test zsírszázalékának csökkentése, az izmok láthatóvá tétele. Definíciót kizárólag diétával érhetünk el, így kiemelt a szerepe az étkezésnek. Leginkább a metabolikus diéta felel meg a célnak. Mindez alacsony szénhidrátbevitel jelent. A cél a makro tápanyagok megfelelő kombinálása, mely során redukáljuk a kalória bevitelt, negatív kalória egyensúlyt érünk el és céltudatosan edzünk.

Bővebben az Izomdefinícióról 

Állóképességi- és versenysport

Az állóképességi edzés olyan sporttevékenység, mely során egy bizonyos mozgást folyamatosan, ismételve végzünk.

Ilyen a séta, biciklizés vagy az úszás.

Ugrás a állóképesség növeléséhez ajánlott termékeinkre

Állóképesség

Az állóképességi sportolók az idő múlásával erős, nagy teljesítményre képes keringési rendszert képesek kifejleszteni, növelve az állóképességüket. Mindez pozitív hatással van az egészségre és a kondícióra. A jó közérzet és a vitalitás jellemzi őket, elérve az optimális testsúlyt, valamint erősítve az immunrendszert. Az állóképességi edzések leginkább a teljesítőképességről szólnak, a technikai készségek a háttérbe szorulnak. Sok sportoló éppen ezért teljesítménynövelő kiegészítőkkel próbálkozik, tekintettel arra, hogy a doppingtevékenység tiltott tevékenység.

Bővebben a Állóképességről

Vitalitás

Étkezés és folyadékbevitel

A két legfontosabb tényező az edzésen túl az egészség és a jó közérzet elérése érdekében, egészen az öregkorig.

Ha az edzést egészséges táplálkozással kombináljuk, nem csak kalóriákat égetünk. Éppúgy csökkenthetjük túlsúlyunkat, vagy a csontritkulás és a magas vérnyomás kockázatát. Az edzés hatására jobban érezhetjük magunkat és több energiánk lehet a hétköznapokban!


Ugrás a Vitalitáshoz ajánlott termékeinkre

Vitalitás

Étkezéseink legyenek tápanyag dúsak. A fehérje, a jó minőségű zsírok, valamint az esszenciális vitaminok és ásványi anyagok, mind-mind különösen fontosak. A rendszeres sportolás szépen kidolgozott izmokat eredményez, alakot formál, és kiegyensúlyozottságot eredményez. A rendszeres állóképességi edzés támogatja a keringési rendszerünket, és lökést ad az anyagcsere folyamatoknak.

Bővebben a Vitalitásról